Selamat datang ke dunia Vidasakura....halaman ini lebih menceritakan tentang suka dan duka insan di sebalik nama tersebut serta pengalaman pahit manis yang dilalui. Kerana langit itu tidak selalu cerah.....







Saturday, April 9, 2011

BuKaN eRTi HiDuP!!!

Tekanan,tertekan.....rasa sesak di dada...masalah demi masalah datang. Aku hanya perlu kuatkan hati ini untuk menghadapi semua yang berlaku. Kadang2 setiap masalah itu membuatkan aku cukup tertekan dan akhirnya hilang rasa sabar. Aku asyik nak marah. Selalu jadi mangsa, anak aku la. Pantang salah sikit, lepas 2-3 kali aku bagi amaran....tentunya kena marah ngan aku. Entahlaaa....malam ni aku tibai dia....org Kedah kata sampai baloq la badan dia (satu di badan,2 di kaki). Aku nangis tgk bekas2 rotan tu. Aku hukum dia duduk dalam bilik, tak boleh keluar. Sampaikan dia terlena.....

Aku sendiri tak tahu kenapa skrg ni aku lebih cepat hilang sabar. Mungkin tekanan kerja dan mungkin juga kewangan. Saat ini aku teringatkan abah...kalu abah ada, tentu dia akan nasihatkan aku. Macam dulu2. Kalu aku ada masalah dalam keja, setiap petang aku akan duduk mium ngan abah....bercerita tentang masalah di tempat keja. ia selalu bagi pendapat buat aku....dia selalu bagi nasihat padaku...kini tiada lagi.....mungkin ini satu faktor bagiku...


No comments:

Post a Comment