Selamat datang ke dunia Vidasakura....halaman ini lebih menceritakan tentang suka dan duka insan di sebalik nama tersebut serta pengalaman pahit manis yang dilalui. Kerana langit itu tidak selalu cerah.....







Sunday, July 3, 2011

Menanti Hukuman

Apalah nasib aku ni lagi....hmmm....sebelum cuti Israk Mikraj,aku dapat faks daripada ibu pejabat yang bertajuk "SESI PENJELASAN KEPADA JAWATANKUASA TINDAKAN TATATERTIB"....frust betul aku waktu itu...aku tekad nak abaikan saja surat tu...bos aku ajak pergi dengan dia tapi aku tak bagi kata putus...

Balik rumah,aku bagi tau hubby....bincang dengan dia macam mana nak buat...dia putuskan agar kami pergi buat penjelasan...semuanya berkaitan aduan sorang peminjam aku...tak der la aku buat nanya dia atau aku makan duit dia,aku cuma proseskan supaya dia dapat duit simpanan dia....tapi dia persoalkan tentang surat yang tidak ditandatanganinya....padahal duit itu tak kurang satu sen pun dan dia telah menerimanya....mungkin telah habis pun,namun hati manusia ni tak sama....luar jer nampak baik tapi hati kat dalam tu penuh dengan hasad.....

So,aku ke KL bertiga dengan hubby dan bos aku...memang teruk la aku ngan bos kena soal siasat.....tapi sampai akhir aku tak ngaku sbb aku tak buat nanya kat orang...sbb duit tu dia terima...so,tak der apa yang besar sangat silap aku ni kalau nak dibandingkan dengan orang yang makan duit peminjam.....aku jawab dengan penuh yakin,alhamdulillah.....

Ada juga sekarang ni aku rasa macam nak berhenti ja keja....dah penat la dengan karenah orang atas dan peminjam yang tak pernah bersyukur....tapi aku masih lagi kuatkan hati....cuma ada yang dah tak manis.....

Sekarang ni,aku tunggu jer la apa hukuman yang akan dikenakan....kena gantung ka,turun pangkat ka,tak dapat bonus ka,tak naik gaji ka....entah la....tunggu saja....yang pasti lepas ni, aku tahu apa yang patut aku buat....tak perlu lagi nak senangkan sesiapa.....sbb orang tak pandang budi yang kita buat....orang hanya nampak salah sahaja.....

No comments:

Post a Comment