Selamat datang ke dunia Vidasakura....halaman ini lebih menceritakan tentang suka dan duka insan di sebalik nama tersebut serta pengalaman pahit manis yang dilalui. Kerana langit itu tidak selalu cerah.....







Thursday, January 12, 2012

Menanti Kelahiran....

Masuk lagi ke tahun baru....2012.....sudah setahun aku menulis di blog ini....mcm2 perkara yang sudah aku coretkan sepanjang tahun 2011 yang lalu....rasanya banyak yang duka berbanding yang suka...tapi itu semua sebagai pedoman dan pengajaran buat aku...

Anak manja Aulia Asyikin kembali bersekolah.....tak banyak masalah pula kali ini cuma kena pujuk pagi2 nak bangun tido....malam2 tido lewat, pukul 1-2 pagi baru nak cari bantal.....so,nak bangun pagi liat sangat laaa....buat drama air mata....ari2 aku kena pujuk dan janji macam2 la.....lepas dah pakai baju hantar ke sekolah dah tak nangis macam dulu...lega sikit ati aku....cuma yang merisaukan aku,dia tak mau orang lain hantar selain aku....ayah dia nak hantar pun tak mau...tak belaga angin betul dia ngan ayah dia tu....hmmmm....kalu ajak p kedai tak apa la.....aduhhhh....

Masuk bulan Januari ni bermakna kami sekeluarga menanti kehadiran orang baru.....anak kedua aku yang dijangka lahir ke dunia ini pada 25/01/2012 yang akan datang....tak sabar rasanya nak menatap wajahnya yang aku kandungkan selama ini dengan penuh kesabaran dan kasih sayang.....penat dan letih sudah sememangnya aku rasakan,namun aku tetap tabah dan kuatkan diri.....pada hari2 yang terakhir ini,aku lebih banyakkan berehat.....nampak mcm malas tapi apa boleh aku buat,kadang2 aku tak terdaya...tiada tenaga untuk bekerja atau membuat kerja rumah....yang pasti,makan selalu lebih daripada biasa....hehehheee....untuk anak aku juga....
Perihal kerjaya aku,semuanya berjalan lancar...kalau tahun lepas aku dilucutkan jawatan,tahun ini aku dengar ada ura2 nak naikkan semula pangkat aku kepada pengurus cawangan seperti yang asal.....ya,orang akan kata itu rezeki anak tapi jauh di sudut hati aku amat terluka yang kesannya aku rasa sampai ke hari ini.....bila tak suka aku dibuang tp bila terdesak aku dipungut semula.....kenyataannya mereka tidak jumpa dengan orang yang sesuai untuk mengisi jawatan tersebut......itu yang sebenarnya......apa pun, aku hanya menunggu dan sekarang masanya untuk aku mentertawakan mereka......tertawakan keputusan yang mereka ambil,kerana merasakan mereka lebih berkuasa.....

Masalah yang belum selesai,masalah mendapatkan loan rumah....aku ngan hubby berusaha untuk dapatkan loan rumah tanpa campurtangan bapa mertua....sebelum ni bapa mertua yang beria2 masuk loan,2 bank dengan harapan kwn dia boleh tolong.....last2,kena tolak mentah2 tanpa ada sebarang khidmat nasihat.....so, aku desak hubby untuk buat dengan cara kami sendiri.....lemas juga bila org tua2 masuk campur dalam hal kami....tp biarkan saja sbb atas dasar hormat.....
Start bulan Januari ni juga aku menetap semula di umah mama kat Taman Wira....bukan apa,takut sakit nak bersalin malam2.....tak ada sapa di umah baru tu.....kalut pula hubby nak pikir keadaan aku,aulia asyikin lagi,nak bawa barang2 lagi.....so,bila duduk di umah mama semuanya teratur sikit....tak perlu risau tentang ckin lagi kalau sakit tengah malam.....terus ke hospital sahaja....

 

No comments:

Post a Comment